Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSheridan, Mary P.; Lemieux, Amélie; Do Nascimento, Ashley; Arnseth, Hans Christian
TitelIntra-Active Entanglements: What Posthuman and New Materialist Frameworks Can Offer the Learning Sciences
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 51 (2020) 4, S.1277-1291 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lemieux, Amélie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1013
DOI10.1111/bjet.12928
SchlagwörterHumanism; Educational Research; Epistemology; Realism; Shared Resources and Services; Workshops; Museums; Ethics
AbstractThis paper examines what new materialist and posthumanist frameworks can offer learning science research in diverse maker learning environments. We explore what is gained by grappling with the entanglements between humans, non-humans and more-than-humans. To do this, we draw on Karen Barad's ethico-onto-epistemology and agential realism where she redefines connections to the shared world by attuning to the entangled matter that is created within intra-actions. We use this framework across four international cases: digital media camps, a university-level classroom-based makerspace, a Saturday outdoor makerspace workshop and a classroom-based museum makerspace. Each case study attends to how intra-actions enact agential forces in maker education research--forces that posthuman and new materialist frameworks help us see. In so doing, these case studies challenge many of the assumptions prevalent in the learning sciences about mattering and its implications in research sites. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: